söndag 19 augusti 2012

Pärlrallyt 2012

Igår körde bilen Pärlrallyt i Helsingborg!

Det började med ett lätt stril.

Jag klämde in mig mitt i smeten. Startplatsen var på Scaniabilars parkering i Helsingborg.

En del bilar kändes igen från tidigare rallyn, t ex Gullfiberbilen.

... eller den här bilen.

Grisehandleren var dock ny för mig!

Den här skall tydligen tillhöra herr Stina från veteranlastbilsforumet, en rejäl pjäs!

Volvo Krabat, känd från toalettreklam.

Lynn var tyvärr satt ur spel och fick krya på sig hemma, som tur var fick jag såväl utmärkt sällskap som kartläsarskills av Andreas och Hugo, 5.

Nöjd-vid-bil. Detta är vid den tredje kontrollen, där vi precis blivit snuvade på fikabrödet som tagit slut. Vi tröstade oss med medhavd fika på flaket istället.

Nu bär det av mot kontroll fyra och vårt öde; Vallåkraträffen!

Väl i mål! Hurra! Vi landade mitt på flygfältet.

I år fanns det ingen plats för mig på vinstpallen.

En sista bild... Rallyt är över, i alla fall för denna gång!

Tröstpriset hittade jag och Lynn senare på kvällen, en igelkottsunge!

2 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad av hela projektet, från beslutet att skaffa C kort till inköp, renovering och rallyn. Du har verkligen orkat och vågat göra det du vill. Fortsätt gärna skriva!

    SvaraRadera
  2. Hej. Roligt att våran gamla lastbil hamnat i så goda händer. mycket fint arbete.
    mvh föregående ägare

    SvaraRadera