måndag 20 februari 2012

Ett antal färdiga hemgjorda isterband

På torsdag kväll, fem dagar efter stoppningen, skördade jag mina korvar. De var skrumpna och fina, inte helt olika butikens isterband, se Figur 1.

Figur 1: Korvskörd.

Två korvar valdes ut, delades i tu...

Figur 2: Även insidan har brunat till sig med undantag för en liten kärna.


Figur 3: Attans! Jag brassade på lite mycket med spisen, de små korvarna var betydligt känsligare än jag trodde!

Korvarna smakade OK, eventuellt lite mycket kryddpeppar och lite lite syrlighet. Bristen på syrlighet tror jag har att göra med att det hängt lite kallt, jag hade tyvärr inte möjlighet att elda på med värmefläkt hela tiden... Nästa gång?


Figur 4: Murre fick smaka, blev nöjd korgkatt.


Figur 5: Ja, och sedan gav jag mig ut på en liten cykeltur och hittade en Scania utanför Åkarp! Det var en gammal L50 från -69, alltså jämnårig med min pjäs.

Ok!

//Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar