måndag 25 april 2011

En vårpremiär!

Påsken har kommit och gått! Dagarna sex spenderades i lastbilen och föräldrarnas sällskap. På agendan stod att få den så gott som klar inför Tunga rallyt väst.

Som tur var hade min far redan kommit en bit på vägen, se Figur 1.

Figur 1: En blå lastbil?!

Jag tog över där far slutat och började lägga på ett grundlager. Rakt igenom körde vi med båtfärg, International Perfection 2-komponent polyuretan som grundfärg och Biltemas 2-komponent polyuretanfärg för ytan. Båtfärg ger ett tjockt och slitstarkt lager. Färgen applicerades med tryckluftsspruta.

Figur 2: Maskering av bil + grundlack av skärmar.

Figur 3: Ett glädjande inslag från mor till 11-kaffet!

Som jag kanske nämnt tidigare har bakrutan länge behövt bytas ut, existerande ruta var gjord i trasig och repad plexiglas. Ryds glas i Mölndal skar ut en ny ruta till mig och efter lite oljigt stånkande var den på plats, se Figur 4.

Figur 4: Ny bakruta på plats! Galonklädseln på väggarna får bli ett annat projekt...

Mycket pill och lackande gav till sist resultat! Vi firade med en tur till korvkiosken i Åskloster.

Figur 5: Visst är den schysst?

Figur 6: Två år tidigare...

Hur gick det förresten att starta pjäsen efter ett halvårs dvala? Se nedan...

Video 1: De gamla fesna batterierna hade gjort sitt...

Video 2: En halvtimma och två batterier senare. Jag är dock lite besviken på röken, det blev ju knappt någon?

Kompressorn låter mycket bättre nu också. Kylaren verkar fungera, inget läckage än så länge.

Ses på vägarna!

/Johan

1 kommentar: